Στις μέρες μας, μία ιστοσελίδα  αποτελεί μια διαρκής διαφήμιση για την δουλειά ή την επιχείρηση σας, χωρίς την κατάλληλη δομή και περιεχόμενο όμως, μπορεί να χαθεί στον ωκεανό του διαδικτύου. Για να είναι ορατή στο κοινό που σας ενδιαφέρει, πρέπει να ακολουθήσουμε κάποιες διαδικασίες και να αναπτύξουμε μία στρατηγική προώθησης. 

Τι περιλαμβάνει μία στρατηγική προώθησης ιστοσελίδας;

 

Το αρχικό στάδιο μίας στρατηγικής ξεκινάει πάντα από την έρευνα. Αυτή αφορά τον τομέα ή την υπηρεσία που αφορά η ιστοσελίδα για την οποία μας ενδιαφέρει η προώθηση. Η συλλογή των δεδομένων είναι απαραίτητη, για να καταλάβουμε το μέγεθος του ανταγωνισμού και το πλήθος και τον τρόπο των αναζητήσεων που κάνουν οι χρήστες που τους ενδιαφέρει το συγκεκριμένο αντικείμενο.

Έτσι μπορούμε να εξάγουμε σημαντικά συμπεράσματα όπως:

  1. Σε ποιες λέξεις ή φράσεις κλειδιά να επικεντρώσουμε την προσοχή μας
  2. Το μέγεθος και την ποιότητα του περιεχομένου που είναι καλό να υπάρχει στην ιστοσελίδα
  3. Σε ποια κοινωνικά δίκτυα είναι καλό να έχουμε δυναμική παρουσία
  4. Το ποσό που είναι καλό να επενδύσουμε για διαφημιστικές καμπάνιες.

Το δεύτερο στάδιο στο SEO, θα μπορούσαμε να πούμε ότι αφορά τις διαδικασίες που πρέπει να γίνουν για να φτάσουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Υπάρχουν τεχνικές που όλοι γνωρίζουν πλέον λίγο πολύ, όπως οι περιβόητες λέξεις κλειδιά, οι επικεφαλίδες, οι εσωτερικοί σύνδεσμοι, τα backlinks κ.α. 
Δουλειά δικιά μου, όπως και κάθε προγραμματιστή που ασχολείται με την προώθηση ιστοσελίδων είναι, να αναλάβει την διεκπεραίωση όλων αυτών των τεχνικών λεπτομερειών και να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για να αυξηθεί η επισκεψιμότητα μιας ιστοσελίδας σε πρώτο πλάνο.

Οι διαδικασίες και οι τεχνικές που διενεργώ για την βελτιστοποίηση μιας ιστοσελίδας συνοψίζονται στα εξής:

  1. Δημιουργία μοναδικού περιεχομένου, εναρμονισμένο με όλους τους κανόνες που πρέπει να ακολουθηθούν για ένα αποδοτικό SEO (Ορθή χρήση επικεφαλίδων, ενσωμάτωση λέξεων και φράσεων κλειδιών αρμονικά μέσα στο κείμενο, δημιουργία εσωτερικών συνδέσμων, κ.α.)
  2. Καταχώρηση της ιστοσελίδας σε ιντερνετικούς καταλόγους με υψηλό page rank, επενδύοντας στην ποιότητα και όχι στην ποσότητα. 
  3. Συγγραφή άρθρων – δημιουργία Blog σχετικό με το αντικείμενο της επιχείρησης σας (μία τακτική που μπορεί να εκτοξεύσει την ιστοσελίδα σας στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης)
  4. Καταχώρηση και παραμετροποίηση της ιστοσελίδας σε διάφορα εργαλεία της Google (google mybusiness, search console, google analytics κτλ).
  5. Δημιουργία σελίδας σε κοινωνία δίκτυα (facebook, twitter, instagram, κτλ).

Όλα τα παραπάνω αποτελούν μόνο μία συνοπτική παρουσίαση των κυριότερων ενεργειών που πρέπει να γίνουν σε μία ιστοσελίδα (νέα ή ήδη υπάρχουσα). Η δουλειά ενός προγραμματιστή όμως δεν τελειώνει εδώ. Το SEO απαιτεί διαρκή παρακολούθηση, συλλογή στατιστικών δεδομένων ανά τακτά χρονικά διαστήματα και διαρκείς βελτιώσεις. Ακόμα κι αν μια ιστοσελίδα βρεθεί στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων της Google, δεν σημαίνει ότι θα μείνει εκεί για πάντα. SEO κάνουν και οι ανταγωνιστές σας κι αυτό έχει σαν αποτέλεσμα η θέση και η βαθμολογία όλων των ιστοσελίδων να αλλάζει διαρκώς. 

Συμπληρωματικές ενέργειες που είναι καλό να γίνονται σε βάθος χρόνου και αφορούν το SEO.

  1. Εμπλουτισμός του περιεχομένου της ιστοσελίδας (αν και εφόσον κρίνεται απαραίτητο)
  2. Τεχνικές βελτιώσεις και παραμετροποιήσεις, εναρμονισμένες με νέες τεχνολογίες που εφαρμόζονται στο διαδίκτυο.
  3. Παρακολούθηση και ανάλυση στατιστικών δεδομένων της επισκεψιμότητας