Πόσο χρονικό διάστημα χρειάζεται για να εμφανιστεί μία ιστοσελίδα στα αποτελέσματα της google

Το χρονικό διάστημα που χρειάζεται για να εμφανιστεί μία ιστοσελίδα στα αποτελέσματα της Google μπορεί να διαφέρει ανάλογα με πολλούς παράγοντες.
Γενικά, δεν υπάρχει συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο που μπορεί να ισχύει για όλες τις ιστοσελίδες, και μπορεί να πάρει από μερικές εβδομάδες έως αρκετούς μήνες για να δείτε σημαντικές βελτιώσεις στην κατάταξη της ιστοσελίδας σας.
Μερικοί από τους πιο σημαντικούς παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν το χρονικό διάστημα που θα εμφανιστεί μία ιστοσελίδα στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google, είναι οι παρακάτω:

1. Νέα Ιστοσελίδα

Αν πρόκειται για μια εντελώς νέα ιστοσελίδα που δημιουργήθηκε πρόσφατα, μπορεί να χρειαστεί αρκετός χρόνος για να εμφανιστεί στα αποτελέσματα της Google, καθώς η μηχανή αναζήτησης πρέπει να την εντοπίσει, να την ευρετηριάσει και να αναλύσει το περιεχόμενό της.
Οι νέες ιστοσελίδες χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να εμφανιστούν στα αποτελέσματα αναζήτησης σε σύγκριση με τις υπάρχουσες ιστοσελίδες που έχουν ήδη ευρετηριαστεί από τις μηχανές αναζήτησης

2. Πλαίσιο Ανταγωνισμού

Ο ανταγωνισμός στον τομέα σας είναι σημαντικός. Εάν οι ανταγωνιζόμενες ιστοσελίδες έχουν ήδη καλές κατατάξεις, μπορεί να απαιτηθεί περισσότερος χρόνος για να τις ξεπεράσετε.
Σκεφτείτε πως ότι ενέργειες κάνετε εσείς για να σκαρφαλώσετε ψηλά στα αποτελέσματα, το ίδιο κάνουν και οι ανταγωνιστές σας, οι οποίοι μπορεί να έχουν πολύ μεγαλύτερο χρονικό διάστημα παρουσίας στο διαδίκτυο.
Για να αρχίσει να εμφανίζεται μία ιστοσελίδα στα αποτελέσματα των αναζητήσεων και να σκαρφαλώσει ψηλά, θα πρέπει να εκτοπίσει κάποιες άλλες, οπότε γίνεται εύκολα κατανοητό, πόσο μεγάλο ρόλο παίζει ο ανταγωνισμός στον τομέα σας.

3. Κεντρικές Λέξεις-Κλειδιά

Οι λέξεις-κλειδιά που επιλέγετε να στοχεύσετε μπορεί να επηρεάσουν τον χρόνο κατάταξης. Εάν στοχεύετε σε πολύ ανταγωνιστικές λέξεις-κλειδιά, η κατάταξη μπορεί να απαιτήσει περισσότερο χρόνο.
Στοχεύστε σε λέξεις ή φράσεις κλειδιά που δεν χρησιμοποιούνται συχνά από άλλες ιστοσελίδες.

4. Δημιουργία Sitemap

Η υποβολή ενός XML Sitemap (χάρτης ιστοτόπου) στο Google Search Console βοηθά στην εντοπισμό των σελίδων σας από τη Google.
Τα bots της google ακόμα κι αν δεν έχετε υποβάλει κάποιο sitemap, κάποια στιγμή θα σκανάρουν και θα ευρετηριάσουν την ιστοσελίδα σας. Όσο περισσότερη βοήθεια τους δίνετε όμως και όσο πιο καλά οργανωμένη έχετε τη δομή της ιστοσελίδας σας, επιταχύνετε αυτή τη διαδικασία.

5. Ποιότητα του Περιεχομένου

Η ποιότητα του περιεχομένου και η αξιοπιστία της ιστοσελίδας επηρεάζουν την ταχύτητα κατά την οποία εμφανίζεται στα αποτελέσματα αναζήτησης. Αν η ιστοσελίδα σας παρέχει υψηλής ποιότητας περιεχόμενο και είναι αξιόπιστη, τότε μπορεί να καταταχθεί γρηγορότερα.
Υψηλής ποιότητας περιεχόμενο μπορούν να θεωρηθούν οποιεσδήποτε πληροφορίες, κείμενα, φωτογραφίες ή βίντεο, που είναι πρωτότυπα, δεν τα συναντάτε συχνά στο διαδίκτυο και τα παρουσιάζετε με σωστό και κατανοητό τρόπο.
Σε περίπτωση που αντιγράφετε κείμενα ή μεταφορτώνετε φωτογραφίες και βίντεο από άλλες ιστοσελίδες, τότε μην περιμένετε άμεσα αποτελέσματα.

6. Εξωτερικοί Σύνδεσμοι (Backlinks)

Οι σύνδεσμοι προς την ιστοσελίδα σας από άλλες αξιόπιστες ιστοσελίδες μπορούν να βοηθήσουν στην ταχύτερη εμφάνισή της στα αποτελέσματα αναζήτησης. Εάν υπάρχουν πολλοί ποιοτικοί εξωτερικοί σύνδεσμοι προς την ιστοσελίδα σας, αυτό μπορεί να επιταχύνει την διαδικασία.
Αν ένας σύνδεσμος από μία ιστοσελίδα που βρίσκεται πολύ ψηλά στα αποτελέσματα των αναζητήσεων, οδηγεί προς την δικιά σας, αυτομάτως αξιολογείται θετικά από την Google.

7. Ενημέρωση και Συχνότητα Περιεχομένου

Η συχνή ενημέρωση του περιεχομένου και η παροχή νέων πληροφοριών μπορεί να βοηθήσει στην ταχύτερη κατάταξη της ιστοσελίδας σας.
Όσο προσθέτετε καινούριο και πρωτότυπο περιεχόμενο, σε τακτά χρονικά διαστήματα, η Google δεν γίνεται να σας αγνοήσει. Οι σελίδες που αναρτούν καινούριο περιεχόμενο και πληροφορίες, τείνουν να εμφανίζονται πιο γρήγορα και πιο ψηλά στα αποτελέσματα των αναζητήσεων.

8. Ταχύτητα Φόρτωσης

Η ταχύτητα φόρτωσης της ιστοσελίδας σας επηρεάζει την κατάταξη. Μια γρήγορη ιστοσελίδα έχει την τάση να κατατάσσεται πάντα ψηλότερα.
Γενικότερα τα τελευταία χρόνια, η google δίνει μεγάλη έμφαση στο κομμάτι της λειτουργικότητας των ιστοσελίδων. Φροντίστε η ιστοσελίδα σας να φορτώνει γρήγορα όχι μόνο στους σταθερούς υπολογιστές, αλλά κυρίως στις κινητές συσκευές.

9. Παρουσία στα Social Media

Η παρουσία μιας ιστοσελίδας στα social media, ιδιαίτερα όταν είναι καινούρια, μπορεί να επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό το χρόνο εμφάνισης και κατάταξης στην google αλλά και το SEO της γενικότερα.
Οι μηχανές αναζήτησης λαμβάνουν υπόψη τα κοινωνικά σήματα από τα social media ως ένδειξη της δημοφιλίας και της επιρροής μιας ιστοσελίδας. Τα κοινωνικά σήματα περιλαμβάνουν τα “likes,” “shares,” “comments,” και τον αριθμό των φίλων ή ακόλουθων στα προφίλ σας στα social media. Ένα θετικό κοινωνικό σήμα μπορεί να βελτιώσει και να επιταχύνει την εμφάνιση και την κατάταξη στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google.

Όπως έγραψα και στην εισαγωγή, δεν υπάρχει τελικά εγγυημένος χρόνος που θα χρειαστεί η σελίδα σας για να εμφανιστεί στα αποτελέσματα της google. Ακόμα κι όταν αρχίζει να εμφανίζεται όμως, θα έχετε κάνει μόνο το πρώτο βήμα, αφού σίγουρα, θα χρειαστεί να επενδύσετε σε ποιοτικό περιεχόμενο και στρατηγικές SEO, προκειμένου να βελτιώσετε την θέση σας στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google.