Τι είναι το Content Marketing

Το Content marketing ή ελληνιστί το Marketing περιεχομένου, θα μπορούσε να πει κανείς ότι είναι η νέα τάση στην προώθηση αγαθών και υπηρεσιών μέσω του διαδικτύου. Αυτό αφορά την δημιουργία και διανομή ποιοτικού και χρήσιμου περιεχομένου, που έχει ως στόχο να προσελκύσει στοχευμένο κοινό που ενδιαφέρεται για τις υπηρεσίες ή τα αγαθά που θέλουμε να προωθήσουμε.

Το Content Marketing ήρθε στο προσκήνιο τα τελευταία χρόνια, λόγω της κατακόρυφης και μεγάλης αύξησης του ανταγωνισμού που υπάρχει μεταξύ των επιχειρήσεων στο διαδίκτυο και οι βασικότεροι λόγοι για τους οποίους χρησιμοποιείται είναι δύο:

1. Η βελτίωση του SEO και η αύξηση της επισκεψιμότητας μιας ιστοσελίδας
2. Η προσέλκυση στοχευμένου κοινού μέσα από το οποίο θα προκύψουν πελάτες και συνεργασίες

Πολλές φορές, ανάλογα πάντα και με το είδος της ιστοσελίδας που θέλουμε να δημιουργήσουμε, μια απλή παρουσίαση (ακόμα κι αν είναι υπέρ αναλυτική) των υπηρεσιών ή των προϊόντων μπορεί να μην είναι αρκετή. Το ίντερνετ είναι μεγάλη πηγή πληροφοριών, σε αυτό το χαρακτηριστικό βασίζεται η επιτυχία του και είναι ο λόγος που έχει γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας μας. Βέβαια, χιλιάδες ή και εκατομμύρια πηγές πληροφοριών, δεν είναι ιδιαίτερα χρήσιμες και ουσιαστικές, γι’ αυτό είναι σημαντικό, το περιεχόμενο που σκοπεύουμε να δημιουργήσουμε, να έχει κάτι να προσφέρει στον χρήστη που θα επισκεφτεί την ιστοσελίδα μας.

Η μετάδοση μίας χρήσιμης πληροφορίας, προσθέτει αυτομάτως κύρος στην ιστοσελίδα και βοηθάει να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη ενός υποψήφιου πελάτη.

Για να ξεφύγω λίγο από την θεωρητική παρουσίαση του θέματος, θεωρώ πως θα γίνω πιο εύκολα κατανοητός αν προχωρήσω σε κάποια πρακτικά παραδείγματα:

Ας εξετάσουμε το σενάριο μίας ιστοσελίδας κάποιου τεχνικού επαγγέλματος, όπως για παράδειγμα ενός υδραυλικού ή ενός ηλεκτρολόγου. Το είδος του περιεχομένου που θα μπορούσε να κερδίσει το ενδιαφέρον ενός υποψήφιου πελάτη, θα μπορούσε να είναι κάποια άρθρα ή και κάποια βίντεο, με πρακτικές λύσεις σε καθημερινά προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίσει κάποιος στο σπίτι του. Για παράδειγμα, τι πρέπει να ελέγξει πρώτα κανείς, αν στάζει η βρύση στο μπάνιο ή αν υπάρχει κάποια διαρροή νερού σε κάποιο τοίχο. Η μετάδοση ανάλογων πληροφοριών και συμβουλών, συνήθως είναι πρακτικά χρήσιμες και εκτιμώνται θετικά από τον επισκέπτη της ιστοσελίδας μας. Οι χρήστες του διαδικτύου, αλλά και γενικότερα οι άνθρωποι, έχουν την τάση να εμπιστεύονται περισσότερο κάποιον που θα τους δώσει λύση σε ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζουν και εκτιμούν δεόντως την μετάδοση αυτής της πληροφορίας.
Σίγουρα, μερικοί επαγγελματίες αισθάνονται πως είναι λάθος να μοιράζονται δημόσια τα “μυστικά του επαγγέλματος”, έχοντας την λανθασμένη εντύπωση πως έτσι ο υποψήφιος πελάτης θα λύσει μόνος του το πρόβλημα που αντιμετωπίζει. Αυτή δυστυχώς είναι μία απαρχαιωμένη αντίληψη, αφού αρκεί να σκεφτεί κανείς, ότι πολύς κόσμος δεν έχει τη δυνατότητα να διορθώσει μία βλάβη μόνος του (ακόμη κι αν διαβάσει ή δει τον τρόπο), αλλά κι αν ακόμη μπορεί, θα εκτιμήσει την πηγή της πληροφορίας και θα ζητήσει βοήθεια μελλοντικά για κάποιο άλλο πρόβλημα στο οποίο χρειάζεται κάποιος “ειδικός”.

Όσον αφορά το SEO και πως βοηθάει εκεί η δημιουργία του περιεχομένου

Εδώ η εξήγηση είναι αρκετά απλή και θα ξεκινήσω γράφοντας πως όσο περισσότερο και πιο εύστοχο (σε σχέση με το αντικείμενο μας πάντα) περιεχόμενο υπάρχει στην ιστοσελίδα, τόσο πιο εύκολο είναι να ανεβούμε ψηλά στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.
Στο SEO παίζουν αρκετά πράγματα ρόλο, όπως για παράδειγμα οι λέξεις και οι φράσεις κλειδιά και πως αυτές θα τοποθετηθούν μέσα στη σελίδα, αλλά βασιλιάς ήταν και θα είναι πάντα το περιεχόμενο!

Ας δούμε όμως πως λειτουργεί σε μία ιστοσελίδα, αναλύοντας πάλι ένα σενάριο:

Υποθέτουμε ότι έχουμε ένα e-shop με προϊόντα τεχνολογίας. Πρωταρχικό μας μέλημα φυσικά θα είναι η όσο το δυνατόν καλύτερη και αναλυτικότερη παρουσίαση των προϊόντων. Από εκεί και πέρα όμως, λόγω μεγάλου ανταγωνισμού, θα πρέπει να βρούμε έναν τρόπο να αυξήσουμε τις “πηγές” που θα κάνουν περισσότερο “ορατή” την ιστοσελίδα μας στις μηχανές αναζήτησης. Σκεφτείτε εκτός από το e-shop, τις σελίδες και τις κατηγορίες των προϊόντων, ότι μπορεί να υπάρχει κάποιο Blog ή Vlog, με παρουσιάσεις ή συγκρίσεις συσκευών, τις τάσεις και τα trends της αγοράς και πλήθος άλλων άρθρων που αφορά τον χώρο μας.
Με τον τρόπο αυτό, ανοίγουμε διαύλους επισκεψιμότητας προς την ιστοσελίδα μας, σε κοινό που ενδιαφέρεται για προϊόντα τεχνολογίας και δεν είναι απαραίτητο να ψωνίσει εκείνη ακριβώς τη στιγμή. Επιπλέον, ότι άρθρο και να δημιουργήσουμε, είναι ένα επιπλέον URL προς την ιστοσελίδα μας, ένα επιπλέον “μονοπάτι” που οδηγεί τους μελλοντικούς πελάτες στα προϊόντα μας.

Το δυσκολότερο κομμάτι ίσως, δεν είναι να κατανοήσει κάποιος σε θεωρητικό επίπεδο πως λειτουργεί το Content Marketing (θέλω να πιστεύω ότι συνέβαλα λίγο σε αυτό), αλλά πως θα το κάνει πράξη. Αναφέρομαι στο είδος του περιεχομένου που πρέπει να δημιουργήσει κανείς για να έχει τα επιθυμητά αποτελέσματα.
Αυτό μπορεί να προκύψει από μία καλή έρευνα του ανταγωνισμού αλλά και των πληροφοριών που αναζητούν οι χρήστες σχετικά με το αντικείμενο.

Όσο πιο ιδιαίτερο, πιο πρωτότυπο και πιο χρήσιμο είναι το περιεχόμενο μας, τόσο περισσότερες οι πιθανότητες να αυξηθεί η επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας και κατ’ επέκταση οι πωλήσεις μας.