Προώθηση μικρομεσαίας επιχείρησης στο διαδίκτυο

Η διαφήμιση και η προβολή μίας μικρομεσαίας επιχείρησης στο διαδίκτυο, θεωρείται επιβεβλημένη στις μέρες μας, οποιοδήποτε κι αν είναι το αντικείμενο δραστηριότητας της. Η σωστή παρουσία της στο διαδίκτυο, βοηθάει στην αναγνωρισιμότητα της και δυνητικά μπορεί να αυξήσει το πελατολόγιο της.

Όπως κάθε επιχείρηση, έτσι και οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις έχουν τις ιδιαιτερότητες τους και τις ανάγκες τους.
Οι ιδιοκτήτες μίας μικρομεσαίας επιχείρησης δεν είναι σε θέση να πληρώσουν υπέρογκα ποσά για προώθηση ή διαφημίσεις και σε πολλές περιπτώσεις τους ενδιαφέρει περισσότερο να προβληθούν τοπικά, σε μία συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή.

1. Οριοθέτηση στόχων – τρόπος λειτουργίας της επιχείρησης

Για να γίνει ένας σωστός σχεδιασμός προώθησης της επιχείρησης καλό είναι να προσδιοριστούν κάποια δεδομένα που θα βοηθήσουν στην επιλογή της στρατηγικής που πρέπει να ακολουθηθεί.

Για παράδειγμα, ένας υδραυλικός ή κάποιος που ασχολείται με ένα τεχνικό επάγγελμα, καλό είναι πρώτα να σκεφτεί ποιες περιοχές γεωγραφικά μπορεί να καλύψει και να ανταποκριθεί σε ικανοποιητικό βαθμό ή τι είδους υπηρεσίες μπορεί να προσφέρει. Ο τρόπος που λειτουργεί μία επιχείρηση, η εξυπηρέτηση, η συνέπεια της, αποτελούν την καλύτερη διαφήμιση (ή δυσφήμιση) μακροπρόθεσμα.

Είναι πολύ σημαντικό λοιπόν, οι πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας της επιχείρησης σας, οι υπηρεσίες που προσφέρετε, οι τιμές, να είναι σαφείς και κατανοητές στον επισκέπτη και μελλοντικό σας πελάτη.

2. Δημιουργία μίας ιστοσελίδας με έμφαση στη χρήση από κινητές συσκευές

Στις μέρες μας, οι χρήστες των κινητών συσκευών έχουν ξεπεράσει κατά πολύ αυτούς των σταθερών υπολογιστών. Όλοι έχουν smartphones με αποτέλεσμα η αναζήτηση πληροφοριών και η αγορά αγαθών μέσω των συγκεκριμένων συσκευών να έχει αυξηθεί σε πάρα πολύ μεγάλο ποσοστό.

Είναι περισσότεροι οι χρήστες του διαδικτύου που θα μπουν μέσω της φορητής τους συσκευής να παραγγείλουν έναν καφέ ή φαγητό, να κάνουν μία συναλλαγή ή να αγοράσουν κάποιο προϊόν, από εκείνους που θα μπουν στη διαδικασία να το κάνουν μέσω μίας οθόνης σταθερού υπολογιστή.

Αυτό που πρέπει να ενδιαφέρει περισσότερο τον επαγγελματία είναι, πως θα εμφανίζεται η επιχείρηση του στην μικρή οθόνη ενός smartphone και όχι πως θα δημιουργήσει ένα εντυπωσιακό σε γραφικά site. Ήδη τα τελευταία χρόνια οι σχεδιαστές ιστοσελίδων, ακολουθούν πιο minimal πρακτικές σε σχέση με το παρελθόν.

3. Καταχώρηση της επιχείρησης στο Google Business Profile

Ακόμα κι αν μία επιχείρηση δεν έχει ιστοσελίδα, κρίνεται ως απαραίτητο η δημιουργία ενός εταιρικού προφίλ στην μηχανή αναζήτησης της Google. Εκεί μπορεί να προσθέσει σημαντικές πληροφορίες που αφορούν την λειτουργία και τον τρόπο που μπορούν να έρθουν οι πελάτες μαζί της, όπως για παράδειγμα η διεύθυνση και η τοποθεσία που βρίσκεται, τηλέφωνα, email και λοιπά στοιχεία επικοινωνίας, φωτογραφίες, κτλ.
Έτσι, όταν οι άνθρωποι αναζητούν μία επιχείρηση σχετική με το αντικείμενο σας, αυτή θα εμφανιστεί στα αποτελέσματα των αναζητήσεων, αλλά και σ’ αυτά των χαρτών της Google, με αποτέλεσμα να λάβουν οδηγίες πως μπορούν να έρθουν στο κατάστημα σας.


Η πιο σημαντική λειτουργία όμως που προσφέρει η Google είναι αδιαμφισβήτητα οι αξιολογήσεις, οι οποίες πραγματικά μπορούν να εκτοξεύσουν το πελατολόγιο μιας επιχείρησης. Επιπλέον, η καταχώρηση μιας επιχείρησης στην Google, βοηθάει σε πολύ μεγάλο βαθμό και στα οργανικά αποτελέσματα των αναζητήσεων που κάνουν οι χρήστες του διαδικτύου, όταν ψάχνουν κάτι σχετικό με το αντικείμενο σας.

4. Εγγραφή σε επαγγελματικούς καταλόγους

Πριν την εποχή του διαδικτύου, πολλοί επαγγελματίες πασχίζανε να καταχωρηθούν στον χρυσό οδηγό. Στις μέρες μας υπάρχουν αντίστοιχοι κατάλογοι σε ηλεκτρονική μορφή, στους οποίους, με κάποιο μικρό σχετικά μηνιαίο ή ετήσιο κόστος, μπορείτε να καταχωρήσετε την επιχείρηση σας.

Κάποιοι ηλεκτρονικοί κατάλογοι όπως για παράδειγμα ο χρυσός οδηγός στην ηλεκτρονική του μορφή, εμφανίζονται συνήθως στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων αναζήτησης της Google και αποτελούν μία καλή περίπτωση φτηνής και αποδοτικής διαφήμισης. Από εκεί και πέρα, ανάλογα με το αντικείμενο που δραστηριοποιείται η κάθε επιχείρηση, υπάρχει πλήθος άλλων ηλεκτρονικών καταλόγων και ιστοσελίδων που μπορεί να καταχωρηθεί και να βοηθήσουν στην απόκτηση νέων πελατών.

5 . Επενδύστε στο email marketing

Το email marketing είναι ο τρόπος που μπορείτε να διατηρείτε επαφή με τους υπάρχοντες πελάτες σας αλλά και ο τρόπος να αποκτήσετε νέους. Για να επιτύχετε κάτι τέτοιο, βασική προϋπόθεση είναι η δημιουργία μιας βάσης δεδομένων με διευθύνσεις email πελατών, που είτε έχουν εξυπηρετηθεί, είτε απλά έχουν επισκεφτεί την ιστοσελίδα σας. Έτσι θα έχετε τη δυνατότητα να στέλνετε ενημερωτικά email σχετικά με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας, νέα και προσφορές, σε ένα στοχευμένο κοινό που γνωρίζετε εκ των προτέρων ότι ενδιαφέρεται ή έχει δείξει ενδιαφέρον για την επιχείρηση σας.

Αυτό που προβληματίζει περισσότερο βέβαια τις επιχειρήσεις, είναι το πως θα καταφέρουν να συλλέξουν διευθύνσεις άμεσα ενδιαφερομένων πελατών. Για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, πρέπει να δοθούν κίνητρα στον επισκέπτη της ιστοσελίδας, μέσω φορμών ή άλλων πλαισίων, να δώσει την προσωπική του διεύθυνση email.

Για παράδειγμα, στη φόρμα επικοινωνίας της ιστοσελίδας σας, όταν θέλει κάποιος να σας στείλει ένα μήνυμα, μπορείτε να θέσετε σαν απαραίτητο πεδίο την καταχώρηση του email του.

6. Διαφημίσεις στο Facebook και τα Social Media

Το Facebook και τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα ξεκίνησαν σαν ένας τόπος χαλάρωσης, διασκέδασης και κοινωνικοποίησης των χρηστών, για να επιβιώσουν όμως και να μπορούν να προσφέρουν δωρεάν τις υπηρεσίες τους, στηρίζονται στις διαφημίσεις.



Το θετικό με τα κοινωνικά δίκτυα είναι ότι μπορεί κανείς να διαφημιστεί με ένα πολύ χαμηλό σχετικά κόστος, επιλέγοντας ταυτόχρονα το κοινό στο οποίο θέλει να προβληθεί. Η πλατφόρμα δημιουργίας διαφήμισης στο Facebook για παράδειγμα, προσφέρει αρκετές επιλογές, όπως, το εύρος των ηλικιών, τα ενδιαφέροντα, η γεωγραφική περιοχή, προκειμένου να στοχεύσουμε στο κοινό που μπορεί να ενδιαφέρεται περισσότερο για τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα της επιχείρησης μας.

Εκτός από διαφήμιση, μπορούμε να δημιουργήσουμε αναρτήσεις στην ιστοσελίδα μας, βίντεο και οποιοδήποτε άλλο τύπο περιεχομένου και να το προωθήσουμε επί πληρωμή, αυξάνοντας έτσι τη ροή των επισκεπτών μας.

7. Ελάτε σε επαφή με influencers

Μπορεί πριν μερικά χρόνια να φαινόταν αστείο, αλλά πλέον υπάρχουν άνθρωποι που ζουν από το συγκεκριμένο επάγγελμα και με αξιόλογο εισόδημα μάλιστα. Η επίδραση που έχουν στο κοινό τους, αρκετά άτομα που δραστηριοποιούνται στα κοινωνικά δίκτυα, τους δίνει τη δυνατότητα να διαφημίζουν προϊόντα και υπηρεσίες τρίτων, με μεγάλη επιτυχία.

Υπάρχουν influencers που διαφημίζουν από υπηρεσίες μασάζ μέχρι οδοντόκρεμες με αρκετά αξιόλογα αποτελέσματα, μιας και έχουν χτίσει καλή σχέση εμπιστοσύνης με το κοινό που τους ακολουθεί. Ένας influencer με 5000-10000 ενεργούς ακόλουθους, που έχει άμεση σχέση με το αντικείμενο σας και δραστηριοποιείται κοντά στην περιοχή σας, μπορεί να αποτελέσει μια πολύ αξιόλογη επιλογή διαφήμισης.

8. Συλλέξτε αξιολογήσεις

Οι κριτικές και οι αξιολογήσεις στα δημόσια προφίλ της επιχείρησης σας (όπως για παράδειγμα στο Facebook ή το Google Business Profile), είναι ισχυρά στοιχεία που μπορούν να πείσουν υποψήφιους πελάτες να σας επιλέξουν. Επιπλέον βοηθούν στο χτίσιμο ενός “καλού ονόματος”, κάτι που είναι ζωτικής σημασίας για μία μικρομεσαία επιχείρηση.

Κάθε πελάτη που εξυπηρετείτε και μένει ευχαριστημένος από τις υπηρεσίες σας, καλό είναι να τον προτρέπετε να σας γράψει μία αξιολόγηση. Αρκετοί βέβαια μπαίνουν στην διαδικασία να το κάνουν χωρίς προτροπή, ενώ είναι σχεδόν βέβαιο ότι δεν θα μπορέσετε να αποφύγετε και κάποιες αρνητικές κριτικές.

Σε κάθε περίπτωση, όταν μία επιχείρηση λειτουργεί σωστά, η συνολική της εικόνα δεν μπορεί να είναι παρά μόνο θετική και όσο περισσότερες είναι οι αξιολογήσεις των πελατών της, τόσο περισσότερο ελκυστική μπορεί να γίνει σε έναν υποψήφιο αγοραστή.