SEO και προώθηση ιστοσελίδας, μπορώ να τα κάνω μόνος μου;

Υπάρχει μία σύγχυση σχετικά με το SEO και την προώθηση ιστοσελίδων στις μέρες μας. Αυτό είναι λογικό, αν σκεφτεί κανείς, πως ο τομέας του digital marketing δεν υφίσταται πολλά χρόνια και αναπτύσσεται ραγδαία κάθε μέρα που περνάει. Πολλές επιχειρήσεις και πολλοί επαγγελματίες παραγγέλνουν την κατασκευή μίας ιστοσελίδας, χωρίς να γνωρίζουν πως στις περισσότερες των περιπτώσεων θα χρειαστεί προώθηση ή διαφήμιση. Έτσι έρχονται αντιμέτωποι με μία σκληρή πραγματικότητα, κατά την οποία, ενώ έχουν ξοδέψει ένα σεβαστό ποσό για να κατασκευάσουν την ιστοσελίδα τους, στη συνέχεια θα πρέπει να ξοδέψουν τα διπλάσια ή και τα τριπλάσια χρήματα για να την προωθήσουν.

Πριν 10-15 χρόνια, ήταν αρκετό να φτιάξει κάποιος μία ιστοσελίδα και στη συνέχεια να μην ασχοληθεί σχεδόν ποτέ ξανά. Σήμερα, η ενασχόληση με την ιστοσελίδα κρίνεται απαραίτητη και υπάρχει ένα πλήθος πραγμάτων που πρέπει ο ιδιοκτήτης της να ασχολείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, αν όχι καθημερινά.
Φυσικά, δεν αναφέρομαι σε τεχνικά ζητήματα, αναβαθμίσεις και βελτιώσεις που μπορεί να χρειάζεται μία ιστοσελίδα,. αλλά σε κάποιες ενέργειες που είναι εφικτό να γίνουν από οποιονδήποτε, χωρίς να απαιτούνται ιδιαίτερες γνώσεις.

Στην ουσία, αναφέρομαι σε όλα εκείνα τα μικρά πράγματα που μπορεί να κάνει οποιοσδήποτε, για να βοηθήσει στην αύξηση της επισκεψιμότητας και να προωθήσει την ιστοσελίδα του, χωρίς να χρειαστεί να πληρώσει κάποιον “ειδικό”.

  1. Αναρτήσεις στα Social Media
  2. Google business profile και local SEO
  3. Συγγραφή άρθρων – δημιουργία περιεχομένου
  4. Δημιουργία backlinks
  5. Δημιουργία internal links
  6. Μην κάνετε κατάχρηση των λέξεων κλειδιών
  7. Μελετήστε τον ανταγωνισμό
  8. Κάντε υπομονή!

1. Αναρτήσεις στα Social media

Ας ξεκινήσουμε από τα απλά. Όλοι λίγο πολύ έχουμε κάποιο προφίλ στα κοινωνικά δίκτυα και ξοδεύουμε καθημερινά χρόνο εκεί. Η πιο απλή ενέργεια που πρέπει να κάνουμε όταν έχουμε μία ιστοσελίδα, είναι οι αναρτήσεις στα κοινωνικά δίκτυα. Το σωστό είναι σε κάθε κοινωνικό δίκτυο που μας ενδιαφέρει, να φτιάξουμε ένα δημόσιο επαγγελματικό προφίλ ή σελίδα και να κάνουμε τις αναρτήσεις μας εκεί. Το τι μπορεί να αφορά η κάθε ανάρτηση είναι καθαρά υποκειμενικό, αρκεί με κάποιο τρόπο να σε παραθέτει στην ιστοσελίδα. Με λίγα λόγια, σε κάθε μας ανάρτηση, να υπάρχει κάποιο link που αφορά την ιστοσελίδα μας.

2. Google business profile και local SEO

Η google έχει πάρα πολλά εργαλεία που βοηθούν στην βελτίωση των ιστοσελίδων. Ένα από τα πιο σημαντικά, το οποίο αφορά την επισκεψιμότητα, είναι το Google business Profile. Πρόκειται ουσιαστικά για μία καρτέλα που μπορούμε να εισάγουμε τα στοιχεία της επιχείρησης μας (διεύθυνση, τηλέφωνα, ωράριο λειτουργίας, κτλ), την διεύθυνση της ιστοσελίδας μας, να αναρτήσουμε φωτογραφίες και να δώσουμε τη δυνατότητα στους πελάτες να μας κάνουν αξιολογήσεις. Για το κομμάτι των αξιολογήσεων θα πρέπει να γραφτεί ξεχωριστό άρθρο, στο παρόν όμως, ας κρατήσουμε το πόσο σημαντικό είναι να υπάρχει το “αποτύπωμα” της επιχείρησης μας στην google. Νομίζω για τους περισσότερους είναι εφικτό να ανοίξουν μία καρτέλα και να συμπληρώσουν μερικές πληροφορίες για την επιχείρηση τους. Όσο πιο επιμελώς και λεπτομερώς συμπληρωθούν τα πεδία με τις πληροφορίες που μας ζητάει η google για την επιχείρηση μας, τόσο το καλύτερο. Η παρουσία μίας επιχείρησης και κατ’ επέκταση της ιστοσελίδας της, στο google business profile, βοηθάει πάρα πολύ στην αύξηση της επισκεψιμότητας, ιδιαίτερα στις “τοπικές αναζητήσεις”, όταν δηλαδή κάποιος ενδιαφερόμενος “ψάχνει” κάτι σχετικό στην περιοχή του. Η google στα αποτελέσματα της, θα εμφανίσει πρώτα, τις επιχειρήσεις που βρίσκονται κοντά στην περιοχή από την οποία κάνει την αναζήτηση ο χρήστης και πρώτες πρώτες, όσες έχουν τις περισσότερες και καλύτερες αξιολογήσεις.

3. Συγγραφή άρθρων – δημιουργία περιεχομένου

Έχω εξηγήσει σε άλλο άρθρο τη σημασία του “content marketing” και τους λόγους για τους οποίους είναι σημαντικό να δημιουργούμε περιεχόμενο στην ιστοσελίδα μας. Ο πιο εφικτός τρόπος για τον πλέον αρχάριο, θεωρώ πως είναι η συγγραφή άρθρων και η δημιουργία ενός blog, με θέματα που αφορούν φυσικά το αντικείμενο που πραγματεύεται η ιστοσελίδα.
Περισσότερο περιεχόμενο συνεπάγεται περισσότερες πληροφορίες και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα η ιστοσελίδα μας να γίνεται “πιο ορατή” στις σχετικές αναζητήσεις των χρηστών. Για αρχή, δεν έχει τόσο μεγάλη σημασία αν δεν γνωρίζετε 100% πως να γράψετε ένα άρθρο για το διαδίκτυο, αρκεί να ακολουθήσετε τους βασικούς κανόνες της γραμματικής.
Σίγουρα μετράει η σωστή μορφοποίηση, ο εμπλουτισμός του κειμένου με μερικές φωτογραφίες, με εσωτερικά links, η δομή των τίτλων, να είναι το άρθρο μας ευανάγνωστο και κατανοητό, τίποτα από όλα αυτά όμως δεν μπορεί να ξεπεράσει την σημαντικότητα των λέξεων και της πληροφορίας.
Ξεκινήστε να γράφετε λοιπόν, γιατί το κείμενο είναι κάτι που μένει και θα εμφανίζεται πάντα όταν κάποιος αναζητεί σχετικές πληροφορίες, ενώ μία πληρωμένη διαφήμιση, μόλις ολοκληρωθεί ο κύκλος της, δεν θα εμφανιστεί ποτέ ξανά!

Η στρατηγική στο SEO που ονομάζεται link building ή backlinks, αφορά την διαδικασία εκείνη κατά την οποία προσπαθούμε να “μοιραζόμαστε” ή να “καταχωρούμε” το link της ιστοσελίδας μας σε άλλες ιστοσελίδες. Με αυτή την τακτική, ανεβαίνει το PageRank της ιστοσελίδας μας στην google, με λίγα λόγια, όσο περισσότερο εμφανίζεται η ιστοσελίδα μας μέσω άλλων ιστοσελίδων, τόσο πιο σημαντική την θεωρεί η google και την ανεβάζει ψηλά στα αποτελέσματα των αναζητήσεων.
Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως πρέπει να καταχωρούμε το link της ιστοσελίδας μας οπουδήποτε, αλλά να επιδιώκουμε ιστότοπους με υψηλή επισκεψιμότητα, σχετικό με το αντικείμενο μας περιεχόμενο και ασφαλείς. Όσο υψηλότερο είναι το PageRank της ιστοσελίδας που θα καταχωρήσουμε το link μας, τόσο περισσότερο θα βοηθήσει να ανέβει και η δικιά μας ιστοσελίδα.
Δυστυχώς οι περισσότερες ιστοσελίδες που έχουν υψηλό PageRank ζητούν χρήματα για να κάνει κάποιος μία καταχώρηση, στις περισσότερες περιπτώσεις όμως αξίζει να ξοδευτεί ένα ποσό, για να μπει το link της ιστοσελίδας μας εκεί, αφού ουσιαστικά πρόκειται για μία “μόνιμη” διαφήμιση.
Εκτός από τους επαγγελματικούς καταλόγους, μπορείτε να επικοινωνήσετε με ιδιοκτήτες άλλων ιστοσελίδων που έχουν περιεχόμενο σχετικό με το δικό σας (και δεν αναφέρομαι σε ανταγωνιστές φυσικά), προκειμένου να κάνετε κάποια “ανταλλαγή links).

Τα internal links είναι εσωτερικοί σύνδεσμοι που μπορούν να μεταφέρουν τον επισκέπτη από ένα άρθρο σε κάποιο άλλο ή σε κάποια άλλη τοποθεσία μέσα στην ιστοσελίδα μας.
Η συγκεκριμένη στρατηγική μπορεί να βοηθήσει στο SEO της ιστοσελίδας, από τη στιγμή που κάποια άρθρα ή σελίδες μπορεί να συγκεντρώνουν μεγάλη επισκεψιμότητα ενώ κάποια άλλα μικρή η καθόλου. Έτσι, οι εσωτερικοί σύνδεσμοι που παραπέμπουν σε κάποιο άλλο άρθρο, μπορούν να αυξήσουν την αναγνωσιμότητας τους και να βοηθήσουν την google να κατανοήσει καλύτερα το περιεχόμενο της ιστοσελίδας, υποδεικνύοντας την αξία του και κατατάσσοντας την σε υψηλότερη θέση.
Για να γίνουν πιο κατανοητά όλα τα παραπάνω, όπως βλέπετε και στο παρόν άρθρο, υπάρχουν παραπομπές σε άλλα μου άρθρα, μέσω λέξεων κλειδιών που έχω μετατρέψει σε links (στην παράγραφο 3 η φράση “content marketing”).
Σύμφωνα με την google πάντως, καλό είναι να μην γίνεται κατάχρηση στην δημιουργία εσωτερικών συνδέσμων. Να μην προσπαθείτε οπωσδήποτε να ενώσετε την κάθε σελίδα ή το κάθε άρθρο της ιστοσελίδας σας με κάποιο άλλο, αφού αυτή η τακτική περισσότερο θα αποτρέψει, παρά θα βοηθήσει στις μηχανές αναζήτησης, να γίνει κατανοητό το περιεχόμενο της.

6. Μην κάνετε κατάχρηση των λέξεων κλειδιών

Πολλοί από τους ενδιαφερόμενους που επικοινωνούν μαζί μου, δείχνουν μεγάλη επιμονή ως προς τη χρήση των “λέξεων κλειδιών”. Η ίδια η google μας προτρέπει το περιεχόμενο που γράφουμε να απευθύνεται κυρίως στους χρήστες και όχι στις μηχανές αναζήτησης. Αυτό πρακτικά σημαίνει, να χρησιμοποιούμε και να ενσωματώνουμε λέξεις κλειδιά μέσα στα κείμενα μας, τα οποία όμως να βγάζουν νόημα, να έχουν συνοχή και να μη μοιάζουν απλά με επαναλαμβανόμενες προτάσεις.
Δεν είναι σωστή τακτική να επαναλαμβάνουμε μία λέξη κλειδί 10-15 φορές μέσα στο ίδιο άρθρο για να τραβήξουμε την προσοχή της google. Υπάρχει σωστή μεθοδολογία για το πως και που είναι καλό να τοποθετούνται οι λέξεις κλειδιά μέσα στο περιεχόμενο.
Τα τρία βασικά σημεία που πρέπει να εμφανίζεται μία λέξη κλειδί είναι, στον τίτλο του άρθρου, στο url του άρθρου και στις πρώτες 100 λέξεις του κειμένου.

7. Μελετήστε τον ανταγωνισμό

Κάντε μία αναζήτηση με διάφορες λέξεις κλειδιά που αφορούν το αντικείμενο της ιστοσελίδας σας και δείτε ποιες ιστοσελίδες εμφανίζονται πρώτες στα αποτελέσματα. Μελετήστε το περιεχόμενο τους, παραδειγματιστείτε από αυτές (και δεν εννοώ φυσικά να αντιγράψετε) και προσπαθήστε να βρείτε τυχόν ελλείψεις στο περιεχόμενο τους, το οποίο θα μπορούσατε να προσθέσετε στην δικιά σας έτσι ώστε να αποκτήσετε κάποιο πλεονέκτημα στον ανταγωνισμό.
Σκεφτείτε πως στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων της google εμφανίζονται μόνο 10 ιστοσελίδες και πρέπει να εκτοπίσετε κάποια από αυτές για να πάρετε τη θέση της. Μελετώντας τους πρώτους, τους καλύτερους, θα μπορέσετε κι εσείς να φτάσετε το ίδιο ψηλά, αναλύοντας κάθε φορά τα δυνατά και τα αδύναμα τους σημεία.

8. Κάντε υπομονή!

Αυτό που αδυνατούν να καταλάβουν πολλοί, είναι πως το SEO θέλει χρόνο για να φανούν τα αποτελέσματα του. Οι πληρωμένες διαφημίσεις λειτουργούν άμεσα, από τη στιγμή που θα σταματήσουν όμως, μπορεί η ιστοσελίδα μας να εξαφανιστεί πάλι από τον διαδικτυακό χάρτη.
Το SEO λειτουργεί μακροπρόθεσμα, μπορεί να περάσουν πολλοί μήνες για να φανούν τα αποτελέσματα του, είναι 100% σίγουρο όμως πως αυτά θα διαρκέσουν για πολύ μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από μία διαφήμιση. Είναι εφικτό, αν ακολουθήσει κάποιος μία σωστή στρατηγική, να ανέβει η σελίδα του στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων αναζήτησης και να μείνει για πολλά χρόνια εκεί, δημιουργώντας διαρκώς καινούρια ροή χρηστών, χωρίς να χρειαστεί από κάποιο σημείο κι έπειτα, να ξοδεύει χρήματα για διαφημίσεις. Για να επιτευχθεί βέβαια κάτι τέτοιο, χρειάζεται συνέπεια, υπομονή και συχνή ενασχόληση με την ιστοσελίδα του.